Naposledy upravil Katarína Tóthová 2025/04/28 14:28

  • Martina Gunišová
    Martina Gunišová, 2025/02/19 10:16
    Obrázok 1 - High-level architektúra TO-BE

    chyba obrázok, prosíme doplniť

  • Martina Gunišová
    Martina Gunišová, 2025/02/19 10:20
    (pod kódom v MetaIS č. ks_338743)

    prosíme vytvoriť vzťah v Meta IS na tento projekt rozvoja

    • Martina Gunišová
      Martina Gunišová, 2025/02/19 10:30

      Z popisu tejto KS nie je jasne, co tato sluzba umoznuje obcanovi/podnikatelovi. KS nema realizovat dalsiu KS. Prosime blizsie vysvetlit.

    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/03/05 10:22

      V MetaIS  bola odstránená ks_338743, ktorá bola duplicitná ku ks_331844, ks_331845, ks_337846, ks_331847. V Bode 3.1.1 bola odstránená  veta súvisiaca s uvedeným.

  • Martina Gunišová
    Martina Gunišová, 2025/02/19 10:36
    ntegrácia podpory služieb pre zosnímanie biometrie občanov 3. krajín, integrácia služieb Modulu pokladničnej knihy pre zaplatenie správneho poplatku, úpravy integračných služieb voči IS RTO na úrovni integračnej platformy, integrácia na Modul evidencie konzulárnych žiadostí za účelom evidencie.

    Uvedený popis je popisom úprav na systéme, ktorý sluzbu realizuje. Z hladiska klientskej cesty sa vyuzitie sluzby nejako zmeni? Obcanovi sa nejake data dotiahnu alebo nejaka cast procesu vypadne? To by bol popis biznis koncovej sluzby

    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/03/05 10:41

      Áno, súčasťou úprav má byť aj optimalizácia formulárov, predvyplenenie údajov v súlade s legislatívou a umožnenie elektronickej platby.

  • Martina Gunišová
    Martina Gunišová, 2025/02/19 10:37
    Projekt na úrovni biznis architektúry inovuje a zavádza viaceré služby pre občana/podnikateľa konkrétne:

    Vsetky KS, ktore su rozvijane/budovane projektom maju mat v MetaIS vztah na projekt rozvoja. Prosim doplnit

  • Martina Gunišová
    Martina Gunišová, 2025/02/19 10:38
    pod kódom v MetaIS č. sluzba_is_34527

    prosim ponechat správny kod   "služba_is" .

  • Martina Gunišová
    Martina Gunišová, 2025/02/19 10:40
    integrácia služieb Modulu pokladničnej knihy pre zaplatenie správneho poplatku,

    V kontexte popisu uprav vsetkych koncovych sluzieb... Integracia tejto sluzby (skor jej ISVS) na sluzby Modulu pokladnicnej knihy nevypoveda o sposobe vyuzitia koncovej sluzby. Popisom by malo byt, co sa touto integraciou zmeni. Obcan bude platit za sluzbu cez platobnu branu napr.?

    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/03/05 10:35

      Uvedená textácia je v kontexte biznis funkcionalít komplexnejšia ako len platba cez platobnú bránu ( ide o prípady vystavenia platobného predpisu, realizáciu platby prostredníctvom platobnej brány, vystavenie potvrdzujúceho dokladu), to je časť realizácie platieb. Ďalšia časť služieb je evidenčného charakteru module pokladničnej knihy a následne musia byť podporené aj služby vrátenia poplatku v prípade nerealizovania služby. ( je to uvedené v časti Biznis architektúra (služby pokladničnej knihy). Nebolo možné uviesť previazanie na všetky služby - nakoľko MZVEZ SR disponuje pracovnou verziou integračného manuálu a IS ÚHRADY nie sú orgánom riadenia Štátna pokladnica zavedené v MetaIS.

  • Martina Gunišová
    Martina Gunišová, 2025/02/19 10:48
    Obrázok 2 - Biznis architektúra AS-IS

    doplniť obrázok

  • Martina Gunišová
    Martina Gunišová, 2025/02/19 13:15
    Modul štátno-občianskej agendy

    prosíme o doplnenie kodu modulu v MetaIS alebo materskeho IS. Uvádzať pri každom module.

    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/03/05 11:20

      Všetky uvádzané moduly sú logickými komponentmi 1 informačného systému - ES MZVEZ SR, ktorý je predmetom projektu. Vzhľadom na to, že dielo bolo nasadené v roku 2015, uvádzané moduly v MetaIS aj v projektovom zámere a prístupe je potrebné interpretovať ako vecné/tematické celky/logické komponenty, nie ako od zvyšku informačného systému oddelené časti.

      • Martina Gunišová
        Martina Gunišová, 2025/03/06 09:56

        Moddul je v prostredi MetaIS tzv. dcerskym informacnym systemom, ktory ma vlastny MetaIS kod. Ak chcete tieto komponenty nazyvat modulmi, prosim o MetaIS kody.  

        Modulom ISVS je samostatne operujúca a samostatne nasaditeľná časť softvérového diela, zameraná zväčša na konkrétnu oblasť, pričom implementačne modul nie je možné využívať inak, ako cez definovanú vrstvu (rozhraní), čím sa garantuje, že zvyšok softvérového diela nie je naviazaný na implementačné detaily problému, ktorý modul rieši, resp. zastrešuje.

        Prirucka MetaIS kapitola 2.6.1

        Pokial sa nejedna samostatne nasaditelnu cast softveroveho diela, prosime nazvat tieto casti inak, napr. komponenty

        • Katarína Tóthová
          Katarína Tóthová, 2025/03/10 09:15

          Pojem modul máme zavedený v pôvodnej DFŠ k projektu z roku 2015, výsledkom ktorého je ISVS_6102 a rovnako tak sú moduly uvádzané aj v zmluve SLA ES MZVEZ SR, ktorá je aktuálne v procese VO. Navrhujeme dlhodobo zaužívaný pojem modul ponechať a v "použitých skratkách a pojmoch" uviesť definíciu (napr. modul = vecne a logicky ucelený celok/komponent, ktorého časti nie sú oddelené od zvyšku informačného systému).  

          • Vladimír Kováč
            Vladimír Kováč, 2025/03/11 13:55

            OK. Nabudúce by bolo lepšie modelovať komplexný systém tiež ako komponent, ktorý agreguje svoje podmoduly a nie ako agregačný element Group. Hlavne v prípade, keď podmoduly nebudú evidované v METAIS. Alternatívne je ešte vhodné použiť element Archimate s názvom Application collaboration. Ten síce tiež nemá v METAIS reprezentáciu, ale je to lepšie znázornenie ako element Group.

            • Katarína Tóthová
              Katarína Tóthová, 2025/03/14 11:51

              Boli upravené architektonické pohľady v dokumente pre lepšiu reprezentáciu skutkového stavu. Ďakujeme za pripomienku.

    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/03/10 14:31

      definícia "modul" bola zavedená do pojmov a skratiek aj v PZ

  • Martina Gunišová
    Martina Gunišová, 2025/02/19 13:25
    Dostupnosť (Availability) Dostupnosť (Availability) je pojem z obl

    prosim o formalnu upravu v celom dokumente.

  • Martina Gunišová
    Martina Gunišová, 2025/02/25 09:56
    V tabuľke sa uvádzajú služby, ktorých sa projekt primárne týka. Ostatné služby prejdú základnou optimalizáciou (zjednodušenie formulára, integrácia platieb, umožnenie orchestrácie v rámci vybavovania viacerých agend)

    doleuvedene KS prosíme  naviazat na tento projekt. Zárovaň ide o existujuce sluzby prosime detailne popisať budúcu zmenu týchto služieb oprosi existujúcim.

    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/03/05 11:00

      Služby budú v MetaIS naviazané na tento projekt s definovaným rámcovým budúcim stavom. Detailný popis zmien bude predmetom analýzy a návrhu.

    • Martina Gunišová
      Martina Gunišová, 2025/03/06 09:38

      Skuzby, napr. ks_331844 nemaju v MetaIS vztah na predmtny projekt, co uz ma byt v sucasnosti vykonane. Detail zmien moze byt predmetom fazy Analyza a dizajn v realizacnej faze, ale v sucasnosti by mama byt zachytena podstata zmien. Napr. nebude v ramci procesu sluzby potrebne dokladovat nejake tlacivo, na zaklade niecoho sa skrati proces vybavovania, pribudne pristupove miesto...

  • Martina Gunišová
    Martina Gunišová, 2025/02/25 11:25
    Detailný popis služieb IS CPDI

    CSRU v celom dokumente premenovať na IS CPDI

  • Martina Gunišová
    Martina Gunišová, 2025/02/26 14:32
    Súčasne MZVEZ SR disponuje majetkovými právami k ES MZVEZ SR a zdrojovými kódmi

    Daná kapitola má okrem uvedeného stanovovať, že predložené riešenie je v súlade so zákonom  95/2019 Z.z. o ITVS, § 15, odsek (2) bod d)  EUPL a zabránenie vendor – lock a vyhláškou 78/2020 Z.z. o štandardoch pre ITVS, § 31 Centrálny repozitár zdrojových kódov 

  • Andrej Fukas
    Andrej Fukas, 2025/03/03 14:57
    Konzumovanie údajov z IS CPDI – TO BE

    Doplniť TO-BE pri tých údajoch, ktoré už konzumujete cez IS CPDI (CSRU) - napr. RFO. Uviesť aj či sa budú dáta z RFO využívať na iný účel, resp, či dôjde k úprave integr.väzieb.

  • Andrej Fukas
    Andrej Fukas, 2025/03/04 08:14
    Nie je relevantné pre projekt, nebudú poskytované žiadne nové Analytické údaje.

    Navrhujeme zvážiť využitie IS KAV na vyhodnocovanie spätnej väzby od používateľov služieb. Aktuálne implementujeme spracovanie a vyhodnocovanie údajov z formulárov spätnej väzby od viacerých OVM, zapojených do riešenia programu Prioritných životných situácií. Bolo by vhodné postupovať rovnakou metodikou na zabezpečenie konzistentných výsledkov. 

    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/03/05 11:36

      MZVEZ nevidí časový a finančný priestor pre realizovanie dodatočných integrácií v rámci aktuálneho projektu. Z pohľadu hospodárnosti a efektívnosti sa uvedené nejaví ako efektívny prístup - nakoľko len samotné vyhodnocovanie spätnej väzby vytvára značné integračné náklady a súčasne ide len o jednoduchú algoritmizáciu na úrovni priemerov v čase na oblasť.

      • Andrej Fukas
        Andrej Fukas, 2025/04/03 13:25

        Nechápem ako vyhodnocovanie spätnej väzby vytvára integračné náklady. Pokiaľ plánujete získavať spätnú väzbu od užívateľov, tak predsa musíte tieto odpovede nejak vyhodnotiť. Za akým účelom by ste ich zbierali? Vyhodnotenie môžete realizovať v interných systémoch, ale sú to analytické údaje a malo by sa k nim tak pristupovať. 

        • Katarína Tóthová
          Katarína Tóthová, 2025/04/04 11:34

          Zber a vyhodnocovanie spätnej väzby bude prebiehať v súlade s vyhláškou 547/2023 Z. z. - vzhľadom na to, že ES MZVEZ SR už má reporting v rámci služieb konzulárnej agendy. Bol explicitne doplnený text pre vyhodnocovanie spätnej väzby.

          • Andrej Fukas
            Andrej Fukas, 2025/04/07 11:15

            V kapitole 3.1.1 Biznis architektúra je uvedené, že predmetom úprav v Službách konzulárnych žiadostí je aj:
            4. zavedenie monitoringu celej konzulárnej agendy podľa typu so sledovaním lehôt a vyhodnocovaním spätnej väzby,
            5. rozšírenie reportingu o všetkých úkonoch realizovaných na ZÚ.
            Toto sú nové analytické údaje, ktoré vzniknú priamo realizáciou projektu. Neimplikuje to automaticky, že bude potrebné vytvárať nejaké integrácie, ale minimálne je potrebné k nim metodicky pristupovať.

            • Katarína Tóthová
              Katarína Tóthová, 2025/04/07 14:52

              ďakujeme za komentár. Budeme postupovať v zmysle platnej legislatívy. 

              • Katarína Tóthová
                Katarína Tóthová, 2025/04/09 09:59

                Doplnenie vyjadrenia: Projekt je zameraný na zefektívnenie procesov, ktorých výstupom budú procesné dáta, spätná väzba a ich vyhodnocovanie pre účely optimalizácie ľudských zdrojov na ZÚ a cielenej informačnej, materiálovej alebo finančnej podpory pre manažérske rozhodovanie a výkon agendy v kompetencii MZVEZ SR. Tieto dáta nemajú žiadnu pridanú hodnotu pre iné OVM.

  • Jaroslav Zmajkovič
    Jaroslav Zmajkovič, 2025/03/05 10:55
    V rámci projektového tímu vystupujú nasledovné projektové role:
    V projektovom tíme absentuje pozícia UX dizajnér, ktorá má byť súčasťou projektového tímu podľa vyhlášky 401/2023 Z. z..
    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/03/05 12:00

      MZVEZ SR nedisponuje internou kapacitou UX dizajnéra. Uvedené aktivity budú predmetom externých služieb.

  • Jaroslav Zmajkovič
    Jaroslav Zmajkovič, 2025/03/05 10:57
    Úprava webového portálu

    Bude úprava portálu zahŕňať aj použitie komponentov IDSK najnovšej verzie?

    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/03/05 12:04

      Úprava portálu bude zahŕňať komponenty IDSK verzie 2.0.

  • Vladimír Kováč
    Vladimír Kováč, 2025/03/11 13:03
    IS ÚHRADY

    Prosím doplniť detaily o tomto systéme IS ÚHRADY, ktorý plánujete integrovať. Nenašiel som ho v METAIS. Kto ho prevádzkuje? MZVaaES alebo niekto iný?

    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/03/18 09:14

      MZVEZ SR mal viacero rokovaní so Štátnou pokladnicou, závermi diskusie bolo nasledovné - platobný systém eKolok nevyhovuje prevádzke v zahraničí. Procesy MZV pracujú s lokálnymi menami a často s hotovosťou. Nie všetky poplatky majú charakter správnych poplatkov. ŠP deklaruje, že má pripravený mechanizmus komplexnej služby pre zastupiteľské úrady, ktorý umožní rozúčtovanie podľa charakteru medzi príjmom VPS a príjmom MZVEZ. Rovnako bola pre daný účel dohodnutá výnimka s Visa a MasterCard v priestoroch zastupiteľských úradov. ŠP zabezpečí aj platobné terminály pre MZV. MZV v rámci platobného modulu realizuje evidenciu, párovanie platieb ku konaniam a evidenciu hotovostných platieb - služby systému Úhrady zabezpečujú podporu v online platbách, generovaniu platobných predpisov, vráteniu prostriedkov a pod. K informačnému systému Úhrady pre potreby MZV existuje vypracovaná pracovná verzia integračného manuálu.

      • Vladimír Kováč
        Vladimír Kováč, 2025/04/03 15:16

        Prosím doplňte toto vysvetlenie a zdôvodnenie prečo preferujete integráciu so ŠP a nie s eKolok priamo do textu prístupu k projektu, najlepšie do kapitoly popisu funkčnosti jednotlivých modulov, ktoré plánujete riešiť. V tomto prípade je to asi najvhodnejšie dať do kapitoly 3. POPIS NAVRHOVANÉHO RIEŠENIA  8. Elektronická pokladničná kniha. Alebo kde je to podľa Vás vhodnejšie.

        • Katarína Tóthová
          Katarína Tóthová, 2025/04/07 10:18

          Do bodu 3.1.1 v časti "Služby pokladničnej knihy" doplnený text a odôvodnenie integrácie na IS Úhrady.

  • Vladimír Kováč
    Vladimír Kováč, 2025/03/11 13:14
    Centrálny systém evidencie poplatkov Štátnej pokladnice – ÚHRADY – systém nie je zavedený v MetaIS

    Naozaj to má byť systém ÚHRADY, nemá to byť Platobná brána Štátnej pokladnice, Kód MetaIS=isvs_10873?

    Túto integráciu na systém ÚHRADY Štátnej pokladnice máte nejako dohodnutý so Štát. pokladnicou a Min. Financií? Aj kvôli pripravenosti ŠP aj kvôli tomu, že pôjdete mimo existujúci systém správy poplatkov?

    Nie som si istý, či už ŠP má tento systém ÚHRADY vybudovaný a bude k dispozícii v čase, ktorý má Váš projekt k dispozícii (do pol. 2026). Nebude táto integrácia riziková časť dodávky tohto projektu?

    Neuvažovali ste radšej využiť existujúci modul elektr. platieb ÚPVS (MEP, isvs_8850).

    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/03/18 09:16

      Predpokladáme, že IS Úhrady bude prepoužívať viaceré existujúce komponenty. V rámci diskusií s ŠP bol deklarovaný termín 6/2025 pre nasadenie do prevádzky pilotného riešenia.

      • Vladimír Kováč
        Vladimír Kováč, 2025/04/03 15:11

        OK. Medzi rizikami máte uvedené rziko oneskorených úprav integrovaných ISVS, tak len treba včas riadiť riziko pripravenosti ŠP, aby sa nematerializovalo a naozaj ste sa mohli integrovať a nerobiť korekcie v projekte.

  • Vladimír Kováč
    Vladimír Kováč, 2025/03/11 13:16
    iných ISVS

    V&ššie v popise máte ešte uvedené aj integrácie na tieto systémy:

    IS Doklady (isvs_4862) sa integruje do Konzulárneho portálu (predmetom projektu je príprava integračnej platformy a konzulárneho portálu pre zabezpečenie integrácie služieb; úpravy na strane IS Doklady nie sú predmetom tohoto projektu),
    NVIS (isvs_270) sa integruje do Konzulárneho portálu (predmetom projektu je príprava integračnej platformy a konzulárneho portálu pre zabezpečenie integrácie služieb; úpravy na strane IS Doklady nie sú predmetom tohoto projektu).

    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/03/18 09:22

      Áno, uvedené je, že samotná integrácia nie je realizovaná v rámci tohoto projektu. V rámci projektu sa robí analýza potrieb uvedených IS pre integráciu a príprava integračnej platformy a služieb pre realizáciu integrácie v rámci uvedených systémov. Metodika MIRRI nepopisuje, či nerealizovaná integrácia v rámci projektu, ktorá zahŕňa prípravu integračných služieb a platformy má byť predmetom evidencie. MZVEZ má za to, že uvedená tabuľka deklaruje záväzok realizácie kompletnej integrácie informačných systémov. Vzhľadom na to, že finančná alokácia nie je dostačujúca pre úpravy ďalších informačných systémov, MZVEZ zahrnulo do projektu len časť, ktorá sa týka ES MZVEZ SR. Poprosíme o usmernenie, ak sme nesprávne interpretovali tabuľku.

      • Vladimír Kováč
        Vladimír Kováč, 2025/04/03 14:54

        Bolo by vhodné toto obmedzenie rozsahu prác integrácií dať do popisu riešenia. Potenciálne integrácie, ktoré projekt nerealizuje nemusia byť samozrejme evidované v METAIS. V METAIS treba evidovať len aplikačné služby určené na externú integráciu a ak tie ďalšie integrácie budú realizované využitím služby  as_67043, tak pre konzumentskú časť, ktoré je odkladaná pre iný projekt, netreba nič evidovať. Ak by mali vzniknúť nové služby s novým obsahom určené na externú integráciu ako poskytovateľské lsužby,  tak tie treba v METAS evidovať.

        • Katarína Tóthová
          Katarína Tóthová, 2025/04/04 10:30

          V popise riešenia (v projektovom dokumente DNR) bude obmedzenie rozsahu prác integrácií na informačné systémy, ktorých úprava nie je predmetom projektu, zohľadnené.

          • Katarína Tóthová
            Katarína Tóthová, 2025/04/04 11:44

            Je uvedené v kapitole 3.1.2 - pri IS Doklady "(predmetom projektu je príprava integračnej platformy a konzulárneho portálu pre zabezpečenie integrácie služieb; úpravy na strane IS Doklady nie sú predmetom tohoto projektu)".

  • Vladimír Kováč
    Vladimír Kováč, 2025/04/03 14:24
    Aplikačné služby

    Služby uvedené v tabuľke nemajú v METAIS evidovaný vzťah na ISVS, ktorý ich bude realizovať (isvs_6102). Prosím opraviť evidenciu v METAIS

    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/04/04 10:41

      V MetaIS zaevidovaný vzťah.

      • Vladimír Kováč
        Vladimír Kováč, 2025/04/07 18:12

        Akceptované čiastočne. Buď som si to predtým nevšimol, alebo sa niečo inak zmenilo, ale tieto nové aplikačné služby nemajú evidovaný vzťah aj na projekt_3288, ktorý ich bude realizovať. Prosím doregistrovať.

  • Vladimír Kováč
    Vladimír Kováč, 2025/04/03 14:25
    Konzulárna superlegalizácia

    Tu treba uviesť kód KS v METAIS a nie názov. Kód je jednoznačnejší aj kratší ako názov služby.

    • Katarína Tóthová
      Katarína Tóthová, 2025/04/04 10:43

      Pre účely tohto dokumentu považujeme uvedenie názvu ks za relevantnejší.

      • Vladimír Kováč
        Vladimír Kováč, 2025/04/07 18:02

        Neviem, či nedošlo k omylu chybou XWiki, ktorá komentár k tabuľke "4.3.8 Aplikačné služby pre realizáciu koncových služieb – TO BE" umiestnila k zoznamu služieb v kapitole 4.2.5. Až teraz som si to všimol. Ako som uviedol v komentári, kód je tabuľke prehľadu AS a súvisiacich KS jednoznačnejší ako skrátený názov KS. Ďalší dôvod, prečo je v tej tabuľke lepšie uvádzať kód KS je, že jedna AS môže slúžiť aj viacerým KS a to ešte viac sťažuje prehľadnosť tabuľky a možnosť do obmedzeného priestoru tabuľkovej bunky zapísať potrebné názvy KS.