Naposledy upravil Valér Jurčák 2025/10/09 18:05

  • Gabriela Debnárová
    Gabriela Debnárová, 2025/08/15 09:16
    3 980 000,00 EUR s DPH, z toho oprávnené výdavky tvoria 3 500 000,00 EUR

    ako pozerám CBA, vychádza mi to tak, že suma 3 940 000 sú zaokrúhlené náklady bez riadenia projektu a suma 3 450 000 sú zaokrúhlené náklady na obstaranie HW a SW. Opravte ma, ak to tak nie je - vychádzala som zo záložky TCO (šedá záložka v CBA)

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:49

      Nie – suma 3 940 000 € sú celkové náklady s DPH na realizáciu projektu a jeho prevádzku po dobu 5 rokov (doba udržateľnosti), vrátane paušálnych výdavkov vo výške 7 %, z toho 3 450 000 € sú predpokladané celkové oprávnené výdavky, teda výdavky na realizáciu projektu bez jeho prevádzky počas doby udržateľnosti. Toto členenie je v súlade s podmienkami uvedenej výzvy PSK-MIRRI-619-2024-ITI-EFRR. V CBA sme uvažovali pri nákladovo-výnosovej analýze až s 10 ročným horizontom podľa prílohy 1 Delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) 480/2014 z 3. marca 2014 (ďalšie odvetvia), metodického pokynu k vypĺňaniu CBA a hodnôt uvedených v šablóne v CBA. 

      • Gabriela Debnárová
        Gabriela Debnárová, 2025/09/22 09:52

        Podľa CBA to ale nesedí. Už vidím, že to ani neráta paušál - je potrebné v CBA, záložka pozície interné bunka B52 (trvanie etapy publicita a informovanosť) zadať nejakú hodnotu a potom sa pretaví paušál (aktuálne 189 547 Eur) aj do TCO. 

        Po úprave by to vyzeralo asi takto v CBA:

        1758527547552-881.png

        • Valér Jurčák
          Valér Jurčák, 2025/10/09 17:38

          CBA sme upravili podľa našej e-mailovej komunikácie.

  • Gabriela Debnárová
    Gabriela Debnárová, 2025/08/15 10:03
    merateľné,

    OK VYRIEŠENÉ

    ak sú tieto ciele aj merateľné, takk kde majú svoje merateľné ukazovatele?

    Vaše 2 ukazovatele sú z výzvy, ale reálne neodzrkadľujú naplnenie cieľov projektu.

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:49

      Boli doplnené ukazovatele, ktoré sa vzťahujú priamo k uvedeným cieľom projektu.

  • Gabriela Debnárová
    Gabriela Debnárová, 2025/08/15 10:06
    Projekt je v súlade

    OK VYRIEŠENÉ

    prosím uveďte aj prioritnú os a cieľ/e z NKIVS 2021, ktoré napĺňate/ste s nimi v súlade

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:49

      Doplnili sme vyhlásenie o súlade s NKVIS 2021 s uvedením jej prioritných osí a cieľov.

  • Gabriela Debnárová
    Gabriela Debnárová, 2025/08/15 13:29
    5 280 000 € 5 040 000 €

    ok vyriešené

    čo sú toto za údaje a odkiaľ pochádzajú?

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:50

      Vysvetlenie sme vložili do kapitoly 3.9.1 dokumentu I-02 Projektový zámer.

      Poznámka: V súvislosti so zmenou harmonogramu počítame prínosy až od 3. roku projektu miesto od 2. roku.

  • Gabriela Debnárová
    Gabriela Debnárová, 2025/08/15 13:29
    1 293 600 € 1 346 400 €

    OK VYRIEŠENÉ

    čo sú toto za údaje a odkiaľ pochádzajú

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:50

      Vysvetlenie sme vložili do kapitoly 3.9.1 dokumentu I-02 Projektový zámer.

      Poznámka: V súvislosti so zmenou harmonogramu počítame prínosy až od 3. roku projektu miesto od 2. roku.

  • Gabriela Debnárová
    Gabriela Debnárová, 2025/08/15 13:31
    Sumarizácia nákladov a prínosov

    OK VYRIEŠENÉ

    v CBA máte vyčíslené kvalitatívne prínosy pri 2 moduloch - 1. modul ročný prínos =660000+161700 = 821 700

    2. modul =630000+168300 = 798 300

    V čom spočívajú tieto prínosy - vysvetlite logiku, ako ste dospeli k týmto číslam prosím

    Vysvetlenie vložiť do textu projektového zámeru

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:50

      Vysvetlenie sme vložili do kapitoly 3.9.1 dokumentu I-02 Projektový zámer.

      Poznámka: V súvislosti so zmenou harmonogramu počítame prínosy až od 3. roku projektu miesto od 2. roku.

  • Gabriela Debnárová
    Gabriela Debnárová, 2025/08/15 14:13
    M-05 Analýza nákladov a prínosov.

    v CBA:  

    1. Záložka moduly - chýba vyplnený stĺpec F - productivity factor

    2. prečo je support/ärevádzka už od roku 1 ? (stĺpec N) Projekt sa končí v roku 2

    3. Katalóg požiadavky  - chýbajú vyplnené stĺpce H a I

    4. záložka pozície interné - nejako čudne sú nacenené pozície - načo napr. 3x projektový manažér?  alebo 2 x analytik?

    5 prosím opraviť bunka Q 1 na pozície interné na novú hodnotu podľa aktuálnej CBA na 0,3595

    6. bunka Q2 - odmeny sa v projektoch z Programu Slovensko nedávajú zvlášť, ale sú súčasťou sadzieb - teda % budú 0

    7. rozbite nám položky na záložke HW a licencie - čo to je, ceny za položky, kde je PHZ? treba komplet cenový rozpad  - môže byť aj v samostatnom dokumente

    8. záložka TCO AS IS SW - čo je suma 72 200 ročne?

    9. vysvetlite bunku G 26 na záložke TCO TO BE SW

    10. vysvetlite bunku F25 na záložke TCO TO BE HW

    11. vysvetlite, ako ste dospeli k hodnotám v bunkách F76 až F85 na záložke TCO TO BE HW

     

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:54
      1. Metodika UCP (Use Case Points) na odhad nákladov na softvérové časti projektu nebola použitá, nakoľko predmetom projektu nie je vývoj softvéru, ale dodávka licencovaného – už hotového – softvérového produktu. 
        Stanovenie nákladov na softvérové časti projektu bolo realizované na základe prieskumu trhu, ktorého výstupy boli využité pri určení predpokladanej hodnoty zákazky (PHZ).
      2. Zmenili sme na rok 2 (číslo, ktoré je uvedené ako rok dodania v hárku Inkrementy v stĺpci F). 
      3. Pozri odpoveď na bod 1.

      4. Týmto spôsobom sme do pozícii zaniesli informáciu o predpokladanom nerovnomernom zapojení jednotlivých pozícií v čase. Napríklad predpokladáme intenzívne zapojenie projektového manažéra počas prvých 6 mesiacov trvania projektu na úrovni 40 % jeho FTE kapacity, ktorá sa zníži nasledujúcich 6 mesiacov na 20 %. Takto sa nám to zdalo logické vzhľadom na štruktúru tabuľky, v ktorej je celé projektové riadenie v jednej formálnej „etape“. Zistili sme medzitým, že bez úpravy vzorcov však aj tak nebude možné takto vyplnenú logiku zachovať (napr. počet MD v stĺpci G sa nenásobí s trvaním etapy v stĺpci B toho istého riadku, ale vždy len prvého riadku danej etapy). Preštrukturovali sme preto tabuľku pozícií. Nerovnomerné čerpanie projektového manažéra sme vyriešili tak, že ho uvádzame v každej etape a tým pádom „etapu“ projektové riadenie nechávame prázdnu.

      5.  Zmenili sme hodnotu v bunke Q1 na 0,3595.

      6. Nastavili sme hodnotu v bunke Q2 na 0.

      7. Dňa 2.9.2025 sme vám odoslali PHZ s rozpadom jednotlivých položiek podľa vecného predmetu dodávky a ekonomicko-účtovnej klasifikácie výdavku. 

      8. Je to zmluvná suma s DPH na prevádzku systému na 12 mesiacov, ktorý považujeme a popisujeme aj v projektovom zámere ako súčasný systém (AS-IS).

      9. Hodnota je súčtom priemerných odhadnutých nákladov s DPH kalkulačných položiek I3, I4 a I5 z prieskumu trhu na určenie PHZ. 
        Poznámka: V súvislosti s úpravou harmonogramu sme posunuli čerpanie tejto položky na 2. rok projektu, t.j. do bunky G27.

      10. Hodnota je súčtom priemerných odhadnutých nákladov s DPH kalkulačných položiek S9, S10, S13, S14, V3 a V4 z prieskumu trhu na určenie PHZ. 
        Poznámka: V súvislosti s úpravou harmonogramu sme posunuli čerpanie tejto položky na 2. rok projektu, t.j. do bunky F26.

      11. Súčtom priemerných odhadnutých nákladov s DPH kalkulačných položiek S16 a V6 z prieskumu trhu na určenie PHZ na jeden mesiac je suma 1920,03 €.  Na celý rok je to suma 23040,36 € uvedená v CBA.
        Poznámka: V súvislosti s úpravou harmonogramu sme posunuli čerpanie tejto položky tak, že v 1. a 2. roku sa nebude čerpať, v 3. roku sa bude čerpať na 7 mesiacov (od 05/2027) a od 4. roka sa bude čerpať plná suma na 12 mesiacov v každom roku.

      • Gabriela Debnárová
        Gabriela Debnárová, 2025/09/26 12:13

        k bodu 7 - na HW a licencie položka Technologické zariadenia komplet za 1 464 375 Eur obsahuje aj stavebné a montážne práce a iné? Z Dokumentu, ktorý ste zaslali, to nie je možné určiť, prípadne uveďte položky Z PHZ, ktoré sú v sume zahrnuté

        Za kého dôvodu ste brali priemer a nie najnižšiu ponuku?

        Pri vypĺňaní CBA treba brať na zreteľ, že CBA ráta 7% paušál z hlavných aktivít projektu a pokiaľ ste do buniek, z ktorých sa 7% ráta, vkladali aj nejaké "zgrupené položky", z ktorých sa 7% nemá rátať, môže nastať potom problém pri výške paušálu. 

         

        • Valér Jurčák
          Valér Jurčák, 2025/10/09 17:42

          V položke „Technologické zariadenia – komplet“ na hárku „HW a licencie“ nie sú uvedené stavebné a montážne práce. Z vyhodnotenia PHZ sme uviedli do sumy položky S1 až S8, S11 a S12, V1 a V2 a I6, t.j. len výdavky, ktoré považujeme za kapitálové v skupine 022 Hnuteľný majetok (tak, ako nám to dovoľovala šablóna v stĺpci Účtovná položka).

          Pri stanovení predpokladanej hodnoty zákazky sme vychádzali z priemerných cien získaných prieskumom trhu, a nie z najnižších zistených cien, pretože zákon o verejnom obstarávaní ukladá povinnosť určiť PHZ objektívne na základe dostupných údajov, avšak neustanovuje povinnosť vychádzať z najnižšej ponuky (§ 6 ods. 1 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní). Máme za to, že použitie priemernej ceny poskytuje realistickejší a reprezentatívnejší obraz o reálnych trhových podmienkach, keďže najnižšie ceny môžu byť často výsledkom jednorazových akcií, špecifických podmienok, alebo neúplnom pochopení zadania oslovenými subjektami a nezohľadňujú tak kvalitatívne parametre, servis či ostatné prvky dodvaného opisu. Ak by sme PHZ stanovili podľa najnižšej ceny, hrozilo by riziko, že reálne predložené ponuky budú vyššie, čo by mohlo viesť k zrušeniu postupu alebo k potrebe navýšenia finančného krytia. Stanovenie PHZ na základe priemernej ceny preto považujeme za správny,  hospodárny a štandardný prístup, ktorý zodpovedá cieľu zabezpečiť transparentnú súťaž, minimalizovať riziká a zároveň vytvoriť realistický rámec pre verejné obstarávanie. 

          Nahrali sme novú verziu CBA, kde sme odstránili stavebné náklady. Do základu výpočtu výšky paušálu sme zahrnuli aj oprávnené výdavky na  služby. Celkový rozpočet projektu, bez stavebných aj so stavebnými nákladmi, na dodávku a prevádzku a servis na 5 rokov, vrátane intených nákladov a paušálu počítaného z nich, do nového hárku "Rozpočet - úpravy". Výsledné čísla sú zhodné s tými, ktoré uvádzame v úvodnej kapitole dokumentu I-02 Projektový zámer a sú v zhode so schválenými rozpočtom projektového zámeru ÚMR. 

  • Gabriela Debnárová
    Gabriela Debnárová, 2025/08/18 10:52
    Harmonogram projektu

    OK VYRIEŠENÉ

    Podľa § 15 ods. 4 písm. d) zákona č. 95/2019 Z. z. o ITVS  má byť veľký projekt rozdelený na čiastkové plnenia (inkrementy). Vo Vašom projekte máte ale iba 1 inkrement. 

    Potom je nutné skúsiť sa napasovať na § 4 ods. 8 vyhlášky č. 401/2023 Z. z. 

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:54

      Projekt je koncipovaný ako jeden funkčný celok, ktorý nepovažujeme za účelné rozdeľovať na ďalšie inkrementy. Doplnili sme vysvetlenie podľa § 4 ods. 8 vyhlášky č. 401/2023 Z.z.

  • Gabriela Debnárová
    Gabriela Debnárová, 2025/08/18 10:53
    Projektový tím sa vymenuje v nasledovnom zložení:

    OK VYRIEŠENÉ

    jedná sa o interný projektový tím? ak áno, nie sú pozície uvedené v CBA

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:54

      Áno, ide o interný projektový tím. Doplnili sme všetky uvažované pozície aj do CBA.

  • Gabriela Debnárová
    Gabriela Debnárová, 2025/08/18 15:13
    isvs_9655 Konsolidovaná analytická vrstva

    OK VYRIEŠENÉ

    Medzičasom od vyhlásenia výzvy došlo k zmenám prílohy č, 11 výzvy, nakoľko nebolo 100% zrejmé, v akom stave je KAV. Bude potrebné toto overiť so zodpovednými 

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:54

      Údaje z informačného systému, ktorý je predmetom tohto projektu, je plánované posielať do KAV (resp. jeho alternatívy) v súlade s bodom 2 písm. C podmienok poskytnutia príspevku (PPP) prostredníctvom ďalšieho IS IoT integračná a vizualizačná platforma mesta Bratislava (isvs_14915). Primárne teda bude zohľadňovaná zmena technickej špecifikácie na strane tohto integračného systému.

  • Gabriela Debnárová
    Gabriela Debnárová, 2025/08/19 12:02
    Aplikačné služby na integráciu – budúci stav (TO BE)

    píšete, že budete publikovať otvorené údaje - budú na data.slovensko.sk ?

    ak áno, je potrebná aplikačná služba . Citujem z príručky k MetaIS:

    V prípade, ak IS povinnej osoby poskytuje datasety do Modulu otvorené dáta, pre ľubovoľnú službu daného ISVS vytvoríme vzťah na aplikačnú službu Modulu Otvorené dáta "sluzba_is_48063 Zápis a aktualizácia údajov z dátového zdroja“, ktorá je poskytovaná na externú integráciu (Zdroj). Moja AS je cieľom, napr. AS Poskytnutie údajov pre data.slovensko.sk

    Teoreticky by mal existovať aj postup pri integrácii na KAV, ale vzhľadom na to, že celá KAV je otázna a zároveň to nie je ešte doladené, tak je to irelevantné.

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:55

      V rámci projektu, tak ako je napísané v dokumente I-02 Projektový zámer, počítame z technického hľadiska so zverejnením otvorených údajov prostredníctvom medzisystému IoT integračná a vizualizačná platforma mesta Bratislava (isvs_14915), ktorá ich fyzicky bude publikovať v lokálnom katalógu otvorených dát na data.bratislava.sk podľa štandardu DCAT-AP. Väzby sme v MetaIS doplnili (chápeme ich z logického hľadiska), ale technicky sa napojí na modul Otvorené dáta ivsc_14915, nie priamo IS SÚC, ktorý je predmetom tohto projektu.

      • Gabriela Debnárová
        Gabriela Debnárová, 2025/09/26 11:30

        ak bude napojenie cez iný isvs, resp. modul, tak je potrebné vytvoriť spojenie tam. 

        • Valér Jurčák
          Valér Jurčák, 2025/10/09 18:05

          Áno, kolegovia zo sekcie digitalizácie, v kompetencii ktorej je  IoT integračná a vizualizačná platforma mesta Bratislava (isvs_14915), doplnia prepojenie tohto ISVS na na aplikačnú službu Modulu Otvorené dáta "sluzba_is_48063 Zápis a aktualizácia údajov z dátového zdroja“.

  • Gabriela Debnárová
    Gabriela Debnárová, 2025/08/19 12:23
    tanovenie alternatív v aplikačnej vrstve architektúry

    OK VYRIEŠENÉ

    prosíme o vyjadrenie k možnosti využitia open source SW/krabicových riešení v projekte

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:55

      Možnosť využiť open source softvér bola vyhodnotená. Na trhu neexistuje žiadny open source produkt, ktorý by ani len parciálne – a už vôbec nie v celom požadovanom rozsahu – spĺňal špecifické požiadavky kladené na komplexný systém pre správu, údržbu a hospodárenie s cestnou sieťou. Ide o tak vysoko špecializovanú oblasť, pri ktorej chýbajú základné predpoklady na vytvorenie udržateľného open source softvéru.

      Projekt je postavený na využití licencovaného softvérového produktu, ktorý je možné považovať za krabicové riešenie. Tento produkt predstavuje hotový systém s garantovanou podporou výrobcu a jasne definovanou licenčnou politikou. V rámci projektu bude nasadený spolu so senzorickými zariadeniami ako jeden funkčný celok a súčasne prispôsobený do prostredia objednávateľa (využitie a manažment referenčnej siete pozemných komunikácií, single sing-on a jednotný manažment identít, biznis reporting). Dovoľujeme si poznamenať, že požadujeme, aby nám bola udelená trvalá (časovo neobmedzená – aj po ukončení projektu a doby udržateľnosti) licencia a poskytnuté zdrojové kódy na vyššie spomenuté prispôsobenia, ak budú vytvorené. Tým je požiadavka na využitie krabicového riešenia naplnená a túto voľbu tiež považujeme za efektívny z ekonomického, ako aj časové a rizikového hľadiska.

  • Gabriela Debnárová
    Gabriela Debnárová, 2025/08/19 12:31
    Bezpečnostný projekt

    OK VYRIEŠENÉ

    prosím do MetaIS k dokumentom nahrajte aj Vyhlásenie o bezpečnostnom projekte I-05

    • Vladimír Kováč
      Vladimír Kováč, 2025/09/07 14:29

      Taktiež si dajte požiadavku na dodávku Bezpeč. projektu do katalógu požiadaviek, ak jeho realizáciu chcete obstarať spolu s dodávkou projektu. Taktiež si v požidavke uveďte, že Bezp. projekt musí byť dodaný najneskôr súčasne s Detailným návrhom riešenia (DNR), aby opatrenia identifikované Bezp. projektom boli zahrnuté do DNR a bezpeč. projekt musí byť aktualizovaný podľa aktuálnej implementácie systému a jeho nsadenia.

      • Valér Jurčák
        Valér Jurčák, 2025/09/22 08:46

        Ďakujeme, doplnili sme do katalógu požiadaviek požiadavku na dodávku bezpečnostného projektu.

  • Viktória Šunderlíková
    Viktória Šunderlíková, 2025/09/03 10:53
    parameter merania, hodnota merania, plány opráv a rekonštrukcií vozoviek a cestných objektov

    Plánujete skutočne spĺňať kvalitu 5* datasetov, budete využívať dátové prvky z CMU a dátové prvky z vlastného dátového modelu?

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:55

      Po internej diskusii v rámci Magistrátu HLMSR BA ohľadom možností syntaktickej a sémantickej formy zverejňovaných otvorených údajov sme pristúpili k preklasifikovaniu na úroveň 3*.

    • Viktória Šunderlíková
      Viktória Šunderlíková, 2025/09/18 13:01

      OK

  • Viktória Šunderlíková
    Viktória Šunderlíková, 2025/09/03 10:54
    V rámci projektu budú publikované nad rámec súčasného stavu otvorené dáta:

    Budú dáta katalogizované na centrálnom portáli otvorených údajov? Budú súčasťou lokálneho katalógu? odporúčala by som ich zverejňovať prostredníctom dátovej služby (OpenApi) keďže sú to dynamické údaje.

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:56

      Otvorené údaje budú publikované fyzicky v rámci lokálneho katalógu otvorených údajov Hl. mesta SR Bratislavy podľa štandardu DCAT-AP a katalogizované v centrálnom portáli otvorených údajov.

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:56

      Doplnili sme aj atribúty pre otvorené údaje.

  • Viktória Šunderlíková
    Viktória Šunderlíková, 2025/09/03 10:58
    z pohľadu využiteľnosti týchto údajov.

    Merané dáta nepatria do kategórie referenčné údaje.

  • Viktória Šunderlíková
    Viktória Šunderlíková, 2025/09/03 10:59
    Nižšie je uvedená súhrnná tabuľka

    Cestná sieť, aktuálny stav by mali patriť by mala patriť medzi otvorené údaje. Odporúčala by som doplniť do objektov evidencie aj ich atribúty.

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:56

      Doplnili sme – uvažovali sme, že zverejnením meraných dát ako otvorených údajov automaticky zverejníme aj údaje o aktuálnom stave cestnej siete, ale explicitne sme doplnili aj cestnú sieť ako otvorený údaj.

  • Viktória Šunderlíková
    Viktória Šunderlíková, 2025/09/03 12:20
    dátovej integrity.

    Keďže pri otvorených údajoch máte definované 5* datasety, tak prosím doplniť do dátovej kvality aj používanie štandardizovaných referencovateľných identifikátov dátových prvkov z Centrálneho dátového modelu a tiež  referencovateľných identifikátorov pre dátové prvky z lokálneho dátového modelu. Sémantická interoperabilita zabezpečuje jednoznačnosť údajov a prepojiteľnosť údajov. 

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/04 17:56

      Po internej diskusii v rámci Magistrátu HLMSR BA ohľadom možností syntaktickej a sémantickej formy zverejňovaných otvorených údajov sme pristúpili k preklasifikovaniu na úroveň 3*.

  • Vladimír Kováč
    Vladimír Kováč, 2025/09/07 12:23
    A2: Zavedenie nového IS SÚC bez rozšírenia hardvérových prvkov (stacionárne a vozidlové zariadenia)

    Ak to správne chápem, tak A2 je len funkčne obohatená alternatíva A1, ale implementáciou nového systému. Prečo nebola uvažovaná alternatíva rozvoja existujúceho stavu s doplnením o potrebné komponenty zberu dát tak, aby jej výsledkom bola funkčne aj dátovo rovnocenná alternatíva k A3 ? Je nejaká prekážka, ktorá bráni takému rozvoju existujúceho systému? Možno som to prehliadol, ale nenašiel som v texte spomenutú takú prekážku, ktorá by spomínala nejakú vážnu prekážku rozvoja existujúceho systému.

     

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/12 16:28

      Uvedený variant nie je možné z nášho pohľadu realizovať. Súčasný systém je HLM SR BA poskytovaný výlučne formou prenájmu ako služba (SaaS), pričom nie sme jeho vlastníkom. Platná zmluva nám neumožňuje objednávať úpravy systému a podľa vyjadrenia dodávateľa ani nie je technicky možné predmetný systém v rozsahu predplatenej verzie rozšíriť tak, aby spĺňal požadované funkcionality.

      Za podstatné negatívum považujeme aj skutočnosť, že nemáme vysporiadané právo na trvalé užívanie systému. Predmetný projekt preto rieši aj túto oblasť, keďže novovybudovaný informačný systém sa stane majetkom HLM SR BA a umožní jeho plnohodnotný rozvoj v súlade s našimi potrebami.

       

      • Vladimír Kováč
        Vladimír Kováč, 2025/09/18 10:55

        Prosím doplňte tieto podstatné informácie z vysvetlenia do vyhodnotenia alternatív, asi najlepšie k alternatíve 1:

        - Platná zmluva neumožňuje objednávať úpravy systému a podľa vyjadrenia dodávateľa ani nie je technicky možné predmetný systém v rozsahu predplatenej verzie rozšíriť tak, aby spĺňal požadované funkcionality.

        - Platná zmluva nerieši právo na trvalé užívanie existujúceho systému.

        Ak alternatíve A2 a  A3 doplňte :

        - Novovybudovaný informačný systém sa stane majetkom HLM SR BA a umožní jeho plnohodnotný rozvoj v súlade s potrebami realizátora projektu.

  • Vladimír Kováč
    Vladimír Kováč, 2025/09/07 14:06
    Prehľad koncových služieb – budúci stav (TO BE):

    Podľa popisu bude výstupom projektu minimálne 1 koncová služba, ktorá bude slúžiť na informovanie verejnosti o stave ciest. Definícia koncovej služby nie je obmedzená len na výkon verejnej moci ale ako služba, ktorá "ktorá napĺňa určitú potrebu používateľa" buď z verejnosti alebo z iných orgánov verej. správy. 

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/12 16:14

      Doplnili sme novú KS „Informovanie verejnosti o stave pozemných komunikácií“

  • Vladimír Kováč
    Vladimír Kováč, 2025/09/07 14:08
    Rozsah informačných systémov – budúci stav (TO BE)

    Treba evidovať ako samostatný ISVS aj mobilnú aplikáciu aj keď je neverejná, ale ide o samostatne nasadzovaný modul.

    Nemal by tu byť evidovaný aj systém isvs_14915 - IoT integračná a vizualizačná platforma, lebo min. rozšírením senzorov a tiež jeho integráciou na IS SÚC bude asi tiež dotknutý a modifikovaný. Okrem toho pre systém isvs_14915 nie je v METAIS evidovaný žiadny projekt, ktorý ho realizoval. Ako teda prišiel na svet isvs_14915? Nechýba v METAIS evidencia nejakého predchádzajúceho projektu?

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/12 16:16

      Vložili sme neverejnú agendovú mobilnú aplikáciu ako samostatný ISVS, ktorý je modulom ISVS IS SÚC.

      Tiež sme do tabuľky doplnili ako dotknutý ISVS isvs_14915 - IoT integračná a vizualizačná platforma. Tento ISVS realizovala Sekcia digitalizácie na Magistráte HLM SR BA svojimi internými kapacitami. Preposlali sme v každom prípade Váš komentár riaditeľovi Sekcie digitalizácie.

      • Vladimír Kováč
        Vladimír Kováč, 2025/09/18 10:37

        Ďakujem za doplnenie. Vytvorte v METAIS ešte aj vzťah "Projekt realizuje ISVS" medzi projekt_3542 a isvs_14915 (IoT integračná a vizualizačná platforma) a bude to OK v súlade s dokumentom projektový zámer a touto tabuľkou (rozsah inf. systémov - TO BE).

        • Valér Jurčák
          Valér Jurčák, 2025/09/18 18:20

          Ozaj máme vytvoriť vzťah typu "Projekt realizuje ISVS"? Lebo náš projekt 3542 nebude realizovať isvs_14915, len sa na neho budeme integrovať.

          • Valér Jurčák
            Valér Jurčák, 2025/09/22 09:04

            Po vyjasnení v rámci e-mailovej komunikácie sme uvedený vzťah pridali do MetaIS.

  • Vladimír Kováč
    Vladimír Kováč, 2025/09/07 14:11
    Prehľad plánovaných integrácií na iné ISVS  – budúci stav (TO BE)

    Tabuľka plánovaných integrácií by mala byť vyplnená opačným spôsosbom: vľavo sú ISVS budované projektom a vpravo sú externé integrvané ISVS.

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/12 16:17

       Tabuľku sme upravili tak, že vľavo sa nachádza budovaný ISVS 15196 IS SÚC a je integrovaný na externé systémy isvs_14915 IoT integračná a vizualizačná platforma mesta Bratislava a isvs_9655 Konsolidovaná analytická vrstva.

  • Vladimír Kováč
    Vladimír Kováč, 2025/09/07 14:18
    Aplikačné služby pre Koncové služby – budúci stav (TO BE)

    Podľa pripomienke ku KS by mala existovať aspoň jedna KS pre poskytovanie údajov z IS SÚC verejnosti a teda mala by ju obsluhovať aj nejaká apl. služba.

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/12 16:17

      Doplnili sme novú koncovú službu, ako aj jej mapovanie na aplikačnú službu, ktorá už bola popísaná aj zaevidovaná v MetaIS (Publikácia dát).

  • Vladimír Kováč
    Vladimír Kováč, 2025/09/07 14:21
    Stanovenie alternatív v technologickej vrstve architektúry

    Podľa vzoru dokumentu I-02 Projektový zámer by ste mali v tejto čast uviesť a teda predtým vykonať klasifikáciu budovaných/rozvíjaných ISVS ako podporný argument pre vyhodnotenie vhodnosti použitia cloudových služieb. Mohli by ste doplniť?

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/12 16:18

      Áno, doplnili sme klasifikáciu budovaných ISVS podľa uvedenej metodiky pre zatriedenie do úrovní Cx/Ix/Ax/Ux.

  • Vladimír Kováč
    Vladimír Kováč, 2025/09/07 14:32
    Návrh riešenia v aplikačnej vrstve architektúry

    Prosím doplniť do obrázkov a modelu aj kódy ISVS, KS a AS v METAIS pre ich ľahšiu referencovateľnosť medzi dokumentom a náhľadmi architektúry.

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/12 16:18

      Doplnili sme kódy ISVS, KS a AS.

      • Vladimír Kováč
        Vladimír Kováč, 2025/09/18 10:43

        OK. Prosím ešte nahrať aktualizovaný archimate súbor modelu do projektovej dokumentácie. 

        • Valér Jurčák
          Valér Jurčák, 2025/09/18 18:27

          V stave projektu v MetaIS "na opätovnom hodnotení" nám systém už neumožňuje vkladať a aktualizovať dokumenty. Vedeli by ste nám, prosím, aktualizované verzie nahrať, ak Vám ich pošleme e-mailom, aby sa nemusel projekt vracať späť v stave?

  • Vladimír Kováč
    Vladimír Kováč, 2025/09/07 14:37
    Moduly

    Ak teito moduly nebudú samostatne nasadzovateľné, je lepšie ich modelovať ako funkčné bloky a nie ako komponenty. Lebo použitie samonasadzovateľného a použiteľného modulu by vyžadovalo jeho evidenciu v METAIS. Takým samostatne nasadzovaným rmodulom by možno v tomto systéme mohol byť napr. Portál pre verejnosť, ak neplánujete skôr využiť nejaký existujúci verejný portál v správe vašej organizácie a funkčnosti a dáta IS SÚC do neho len nejako integrovať - ako nejaký podmodul existujúceho portálu. Neuvažovali ste s takou možnosťou?

    • Valér Jurčák
      Valér Jurčák, 2025/09/12 16:19

      Tieto moduly nie sú samostatne nasadzovateľné a na Vaše odporúčanie sme ich premodelovali ako aplikačné funkcie.

      V rámci interných diskusií počas príprav sme analyzovali túto možnosť, avšak so záverom, že Magistrát HLM SR BA v súčasnosti nedisponuje portálom pre verejnosť, ktorý by bol vhodný pre prezentáciu údajov z IS SÚC.

  • Valér Jurčák
    Valér Jurčák, 2025/09/12 16:13